הגיע הזמן ש-AI יפגשו מוצרים פיזיים

הרבה כלים דיגיטליים מבוססים בינה מלאכותית קמו פה בשנה האחרונה אבל רק עכשיו אנחנו מתחילים לראות מה באמת אפשר לעשות עם זה

קרה הרבה בתחום ה-AI בזמן האחרון, אבל בחודשיים האחרונים הורגשה עליית מדרגה מסויימת.

בשנתיים האחרונות ראינו גדילה מטורפת בתוכנות AI כשהמוכר ביותר וכנראה גם השימושי ביותר הוא ChatGPT. לאחרונה חברות התחילו להטמיע אותו בשירותים שלהם כפיצ’ר AI.
עוד דבר מעניין שקרה ממש בחודשים האחרונים – יצאו מוצרים פיזיים מבוססי AI. לא, לא עוד סמארטפון, אלא מכשיר מסוג חדש, אפשר להגדיר אותו “עוזר אישי חכם”.
אני מניח שיצא לכם לראות כבר את RABBIT R1 (זה שבתמונה) או את AI PIN . שני מוצרים חדשים עם מעט הבדלים בניהם כשבסוף הם עונים על אותו דבר – עוזר אישי חכם, במכשיר ללא ממשק שלא תלוי בטלפון שלנו או במכשיר אחר. יש כאלה שאפילו היו מגדירים את זה כמהפכה.

במקביל, גוגל הציגה את GIMINI, מנוע AI הרבה יותר מתקדם שמשלב טקסט, תמונות, וידאו וקול. בסרטון ההשקה הוא עשה דברים די מטורפים אם לומר את האמת. בנוסף לזה, גוגל הטמיעה AI מובנה במערכת ההפעלה של הטלפון שלה – פיקסל 8 פרו (כן, כן, לגוגל יש טלפון אני יודע שאתם בשוק). אבל משום מה ללא עוזר אישי חכם.

אז מה קורה עכשיו?
סמסונג השיקה בסופ”ש האחרון את הגלקסי החדש עם באז שהיה קשה להתעלם ממנו – שימוש ב-AI כחלק ממערכת ההפעלה.
קודם כל, תודה רבה שזה הגיע. עכשיו באים?
דבר שני, זה די מעניין. כי מצד אחד לא ראינו שום דבר באמת חדש במכשיר הזה אבל מצד שני, הם הראשונים ליישם ולהטמיע בצורה מאוד רחבה שימוש בAI בטלפון חכם וכמה שזה היה כבר מתבקש, הם הראשונים שיישמו את זה בצורה כל-כך משמעותית.
אחד הדברים שתפסו אותי היה ביגסבי, שמעכשיו הולך לעמוד מאחוריו לא פחות ממודל הבינה המלאכותית GIMINI (כן, זה שגוגל *לא* הטמיעה במכשיר שלה).
מכאן אפשר להבין שכל מוצרי ה”עוזר אישי חכם” שהזכרנו קודם הולכים להיעלם מאוד מהר, כי הטלפון פשוט עושה את זה.

ועכשיו תרשו לי לקחת אתכם עוד שנה / שנתיים קדימה. ביגסבי / סירי יכירו אותנו, ילמדו את השגרה שלנו והרבה פעולות שאנחנו חייבים לבצע בשוטף במכשיר שלנו, יתבצעו לבד, ברקע.
או למשל סגירת טיסה או מלון, הטלפון ידע להתאים עבורנו את המקום המתאים ביותר. (כאן זה הקטע שמתחילים לפחד)
לאן לדעתכם הולך העולם הזה? הייתם רוצים טלפון עד כדי כך חכם?

אהבתם? יש עוד

What if – גרסת חווית המשתמש

חשבתם מה היה קורה אם היו ממציאים פיצ’רים מצחיקים או מוזרים לאפליקציות? בפוסט הבא אציג לכם 2 רעיונות לפיצ’רים פקטיביים שיעלו לכם חיוך

אפשר להישאר מעודכנים תמיד

בואו איתי ללינקדין, שם אני מעלה תכנים חדשים