למה חשוב לחבר את הממשק הדיגיטלי לממשק הפיזי?

לפעמים אנחנו מתבקשים לאפיין ממשקים למוצר שקיים גם בעולם הפיזי ובמקרה כזה יש דגש אחד מאוד חשוב – חייב להתאים את הממשק הדיגיטלי לפיזי!

העניין הוא כזה- ברגע שלא נעשה את זה, המשתמשים יראו משהו מסויים בדיגיטל וכשיגיעו למרחב הפיזי יראו משהו אחר. דבר כזה יכול לייצר בלבול ותסכול אצל המשתמשים שלנו או בקיצור – הממשק לא יעבוד בצורה שמצופה ממנו.

כדי להסביר את זה קצת יותר טוב, הנה דוגמה קטנה מהחוויה שלי ברכבת ישראל

בתור ירושלמי (שלא רגיל לרכבת), יצא לי לנסוע בה כמה פעמים בזמן האחרון ואני חייב לשאול- איך כולם מסתדרים ברכבת?!

רציתי להגיע לתל אביב. ברור ששם הרכבת נקבע לפי היעד אבל אף אחד לא הכין אותי שאצטרך את רכבת “נהריה” כדי להגיע לתל אביב. אם היה בתחנה את רשימת התחנות או שבאתר, הרכבת הייתה נקראת “רכבת נהריה” זה היה מעולה.
אה, גם יכול להיות שיש 2 רכבות בשם “נהריה” באותו רציף, אבל אחת לא עוצרת בתל אביב. כמובן שבתחנה אין שום אינדיקציה לזה. גיליתי את זה אחרי קצת חפירות באתר.

בואו נמשיך – מספר הקו. מה הקטע שלו?
הוא הנתון הראשון בטבלה שיש בתחנה אבל אחד הנתונים הפחות חשובים באתר. וברציף או בברכבת? מי רואה אותו?
הנתון היחיד שהוא ייחודי לכל רכבת ויכול לסדר את הבלגן לא ממש נמצא בשימוש.

ואחרון חביב – המסך ברציף. מידע מבולגן, אף פעם לא הבנתי מה הרעיון של “תחנת ביניים” כשלא מציגים שום תחנה אחרת. חוץ מלכתוב את השעה שבה רכבת כלשהי מגיעה, שאר המידע לא ממש תורם.

כשמייצרים חווית משתמש שמתפרסת על המרחב הפיזי ועל המרחב הדיגיטלי ביחד, חייבים ליצור התאמה מלאה בניהם. אחרת המשתמשים פשוט ילכו לאיבוד (במקרה שלנו – תרתי משמע)

 

אז איך מיישמים את זה בתכלס?

קודם כל, שם הרכבת:
אם בטבלה הענקית של התחנה קוראים לרכבת “נהריה”, הייתי מצפה שכך יהיה השם שלה גם באתר. ככה אדע לקשר בין מה שראיתי באתר לבין מה שראיתי בתחנה.

ועכשיו למספר הרכבת:
הנתון *היחיד* שייחודי בין רכבת לרכבת. אם הוא הנתון הראשון (!) בטבלה, הייתי מצפה שיהיה לו קצת יותר מקום באתר. ולא רק שם, גם ברכבת עצמה.
בחווית משתמש אנחנו תמיד מנסים לחשוב מה המשתמש מצפה שיקרה. למשל כאן – הייתי מצפה שהמספר הזה יופיע על הרכבת, הרבה לפני שהייתי מצפה שיהיה כתוב “נהריה” על הרכבת שלי לתל אביב.

לסיכום, אני לא מדבר כאן על שינויים גדולים. מדובר בסך הכל בסידור קצת שונה למידע שמוצג על הרכבות. שינוי קטן שמייצר בהירות והתאמה בין הממשקים השונים וגורם לתחושת ביטחון והבנה גדולה יותר אצל הנוסעים.

בתמונה, שינוי קטן שעשיתי לאתר הרכבת הקיים.
יישמתי את התאמת המידע בין מה שיש בתחנה למה שאנחנו רואים באתר. שינוי קטן, היה חוסך לי כמה רגעים של בלבול בתחנה 🙂

אהבתם? יש עוד

אפשר להישאר מעודכנים תמיד

בואו איתי ללינקדין, שם אני מעלה תכנים חדשים