מה קורה עם ווטסאפ? כנראה שהרבה

מה קורה בווטסאפ? כנראה שהרבה.
נוספו הרבה פיצ’רים לאחרונה, השתנו הרבה פיצ’רים אחרים ויש פערים עיצוביים בין מכשירים. לדעתי ווטסאפ מנסה לגדול באופן משמעותי ועד שלא יעשו סוויץ’, כנראה נמשיך לראות עוד בעיות. בואו ננסה להבין.

עדכונים אחרונים:

חלקם התפתחו כמו למשל קהילות. חלקם לא ברורים כמו כפתור המצלמה שעליו דיברתי בעבר (לינק בתגובות) וחלקם נעלמו. כן, כן, פשוט נעלמו.

שליחת וידאו מהיר
הוידאו המהיר למשל, נעלם. מי שזכה לראות, כנראה שם לב שהמיקום לפיצ’ר היה בעייתי מאוד. לחיצה על כפתור ההקלטה הייתה הופכת אותו לכפתור מצלמה. כנראה החלטה שהתקבלה מתוך אילוצים אבל מעידה על “פלסטרים” שנוצרים על מבנה האפליקציה הנוכחי במקום ליצור שינוי דרסטי יותר שידע להכיל את ההתפתחות.

עוד עדכון חשוב ביותר- תפריט הניווט
מי שעוקב אחרי יודע שאני ממליץ להשתמש בו וכיף לראות שממשקים נוספים מאמצים אותו. (ומי שלא, הנה דעתי על תפריט ניווט)
רק לאחרונה ווטסאפ הפכו את הטאבים המציקים באנדרואיד לתפריט ניווט תחתון נורמלי. רק חבל שלא השקיעו בו מספיק.

העיצוב שלו לא ברור – לא האינדיקציות, לא ההפרדה שלו מהמסך או מהפקדים של הטלפון ומשום מה הטקסטים נורא גדולים.

כמו שכתבתי למעלה, אלה לגמרי סימני גדילה של האפליקציה. תפריט הניווט מעיד על גדילה עתידית שכנראה תהיה. עד היום לא היה בו צורך כי האפליקציה הייתה יחסית קטנה אבל ככל שעובר הזמן נוספים המון פיצ’רים שמוציאים אותה ממשבצת של “אפליקציית מסרים פשוטה”

 

אז הבנו שהיו הרבה שינויים, הבנו שחלק מהם היו מוצלחים ונשארו והחלק נעלמו או נשארו בלתי ברורים. אבל מה לגבי הבדלים בין אייפון לאנדרואיד? גם כאן יש עניין.

אייפון ואנדוראיד

נתחיל בתפריט הניווט:
באייפון הוא שם כבר תקופה ארוכה בעוד שאנדרואיד נאלצו להתמודד עם הטאבים המוזרים האלה. בנוסף, אפשר לראות אייקונים שונים ומבנה תפריט שונה.
באנדרואיד הטקסטים גדולים, האינדיקציות פחות ברורות וכפתור ההגדרות עדיין מתחבא ב-3 הנקודות למעלה.

כפתור יצירת צ’אט:
לא צריך להסביר שהכפתור הזה נמצא בשימוש די נמוך באפליקציה, מתי כבר יוצא לנו לפתוח צ’אט חדש? בטח שלא כל יום.
באנדרואיד משום מה, הכפתור עצום ותקוע במקום ממש מעל תפריט הניווט (חשוב משהו..) באייפון לעומת זאת? קטן, בחלק העליון של המסך – בדיוק בדומיננטיות הנדרשת.

 

היום בתקופה בה כל חברה מייצרת דיזיין סיסטם משלה, קשה להבין למה ווטסאפ מתעקשים לתת לכל מכשיר אפליקציה שונה – גם ברמת העיצוב אבל גם ברמה הפונקציונאלית. זה מרגיש שהתפריט התחתון שאנדרואיד קיבלו הוא ההתחלה לסוג של איחוד בין הממשקים. גם פייסבוק עושים את זה אבל שם, הקווים העיצוביים יותר אחידים מאשר ווטסאפ.

מעניין לראות מה יקרה עם ווטסאפ בחודשים הקרובים, ההנחה שלי היא עוד התקדמות ל”עיצוב מאוחד” והמון שינויים ובעיקר פיצ’רים חדשים שימשיכו להוציא אותה מהמשבצת של “אפליקצית מסרים פשוטה” והיא תהפוך לעולם תוכן שלם.

אהבתם? יש עוד

אפשר להישאר מעודכנים תמיד

בואו איתי ללינקדין, שם אני מעלה תכנים חדשים